2011. március 15., kedd

Cassata siciliana,avagy amit otthon tokeletesen ugyse tudtok megcsinalni

Mert ez van.en eletemben nem lattam kandirozott deligyumolcsot otthon,de ha veletelen megis talaltok,akkor jo esellyel indultok,hogy osszehozzatok ezt az edesseget.
A neve is utal ra,sziciliai eredetu turotartalmu etek.Edes.Nagyon.tulzottan is.

Kell hozza:
juhturo,kb 800 gramm
cukor izles szerint
kandirozott ,aprora vagott gyumolcs kb 200 gramm
csokidarabkak,kicsikek kb 200 gramm
citromaroma
piskotateszta,jobb ha lap
marcipan kb 250 gramm
rum vagy rumaroma

Aszondja,hogy.
Keressunk egy felgomb alaku talat......en a merleg serpenyojet hasznaltam.Szerintem egy levesestal is megteszi,ha nem tul nagy.Kibeleljuk folpackkal.A marcipant beszinezzuk zoldre,majd vekonyra nyujtjuk es kibeleljuk a talat.erre lapocskakra vagva ratesszuk a piskotat,mintha egy masodik belest adnank az egesznek.
A turot habverovel jol eldolgozzuk a cukorral,a citromaromaval,megkostoljuk,ha izlik ok,beletesszuk a csokit meg a gyumit,ha nem eleg edes,adunk hozza meg cukrot es habverozzuk.A csokit meg a gyumit kanallal keverjuk bele,ha nem akkor puresitve lesz.
Ezutan betoltjuk a turos masszat a szepen kibelelt felgomunkbe,es vagunk akkora piskotat ami szepen letakarja az egeszet.Meglocsoljuk egy kis rumos vizzel,majd lefedjuk folpackkal es hutobe tesszuk legalabb 3-4 orara.
Ezutan jon a java....a cukormaz.Ennyit mondok,inkabb vegyetek meg keszen,mint hogy olyan undormanyt csinaljatok mint en.Na szoval elkepzelem innen hogy mukodik a dolog.A cukormazas zacskot meleg vizbe teszitek es mikor kenheto lesz,eloveszitek a hutobol a cassatat.Leszeditek a folpackot a tetejerol,pofas tanyerra boritjatok ovatosan,majd lehuzkodjatok a folpackot es megkenitek a mazzal.Diszititek izles szerint.
Az en mazam undormany lett,mint irtam volt,meg en kocka alakban raktam ki a kupolat,de javaslom az egy az egyben marcipanos bevonast.

1 megjegyzés:

  1. Nagyon is gusztusos! Én kipróbálom, amint kihevertem a szülinapos inzulinsokkot.

    VálaszTörlés