2011. május 3., kedd

Mézes piramis



3 mézeslapot, és két piskótalapot készítünk.
mézeslap: 1 tojás
               3 dkg zsír ( én most vajjal csináltam)
               5 kanál tej
               3 kanál méz
               15 dkg porcukor
               kis fahéj
               kis citromhéj
               4o dkg liszt
               1 kávéskanál szódabikarbóna

fentieket összegyúrjuk, 3 részre osszuk, egyenként a tepsi hátoldalán kinyújtjuk. ( én zsírpapírt teszek a tepsire, arra a tésztát, tetejére folpackot, így nyújtom, nem is kell lisztezni, bármilyen ragacsos is a massza, gyönyörűen a tepsi méretűre nyújtható ilymódon, a folpack meg átlátszó, még látjuk is, mi a helyzet. ha kész, a folpackot vegyük le róla! Mondtam már, hogy szeretem a folpackot? És hogy Dexter jut erről is az eszembe? ) 18o fokon egyenként megsütjük a lapokat.

8 tojásból ugyanabban a tepsiben, aminek a hátán a lapokat készítettük, piskótát sütünk. Félbevágjuk.

Krém: 6 dl tej, 6 evőkanál liszt, 3o dkg cukor, 22.5 dkg vaj 4 csomag vaníliás cukor

a tejet lassan adagolva simára keverjük a liszttel, majd sűrű krémet főzünk. Habosra keverjük a cukrot a vajjal és a vaníliás cukorral, majd hozzáadjuk a kihűlt lisztes pépet. Jól kikeverjük ezzel is.

Tészta lerakása:

mézeslap - fele krém - piskóta - baracklekvár - mézeslap- maradék krém- psikóta-baracklekvár-mézeslap

ha hagyományos rakott mézest készítünk, a felső mézeslapot megkenjük olvasztott csokoládéval, hűtőbe tesszük, és amikor jól megpuhultak a mézeslaopok is, felkockázzuk.

piramis készítéséhez ferdén kettévágjuk a jól lehűtött sütit, a mézeslapos részeket krémmel összeragasszuk (piramisnál hagyjunk egy kis krémet ehhez a művelethez), így egy háztetőt kapunk. A ferde oldalakat megkenjük az olvasztott csokival.






N.B.
még finomabb, ha ehhez a tésztamennyiséghez másfél adag krémet készítünk, piarmis és hagyományos formához egyaránt!

Piramis formánál igyekezzünk még a lapok sütése előtt kitalálni, milyen magas legyen majd a kész süti.

6 megjegyzés:

  1. Te jo eg, hogy ez milyen jol nez ki!!!

    VálaszTörlés
  2. Csak en vagyok bena, vagy tenyleg nincs receptleiras ehhez a csodahoz?? Mindenkeppen potolando! :)

    VálaszTörlés
  3. kedves névtelen, majd írok hozzá receptet, ha lesz egy kis időm! Köszönöm a türelmed!

    VálaszTörlés
  4. Szóval most az van nyelek nagyokat és ha igy folytatod fel kell adnom az irányu elhivatottságom hogy nem készítek sütit mostanában(mert hogy nagyon kell diétázni).A másik lehetőség nem nézek be a blogba.Na de ezt nem tehetem mert nagy fan vagyok....akkor most mi legyen???Ez a 22-es csapdája....

    VálaszTörlés
  5. De jól néz ki! Piskóta, krém, mézes lap, stb? Talált? Kinéztem magamnak:-)Üdv. Meli

    VálaszTörlés
  6. Vica, én már karácsony óta készülök szorgalmasan a fogyókúrámra, mondhatni, ez egy fogyókúrás blo, nehogymár ne nézzél bele :)

    Gerdi, talált, süllyedt ! :)))

    VálaszTörlés