2011. április 30., szombat

Kókuszos nápolyi szelet - nápolyi nélkül


Egyik kedvenc sütim, mégis nagyon ritkán készítem. Csak kisebbik lányom utálja a családból, szerinte "bleeee, ez nagyon undorító". Nem igazán ért hozzá.


Készítése:

A Piskóta: 7 tojásfehérje, 2o dkg cukor, 6 kanál liszt, 1o dkg kókuszreszelék

Felverjük a fehérjét a cukorral, hozzákeverjük a kókuszt, majd végül a lisztet is. Ha van nápolyi lapunk, azzal kibélelünk egy tepsit, nekem nem volt, így én sütőpapírral béleltem ki. A nápolyi lap és a sütőpapír között a leglényegesebb különbség, hogy a nápolyi lapot a piskótával együtt megesszük, a sütőpapírt sütés után lehúzzuk a piskótáról. Persze ha valaki kedveli a papír ízét, akár el is fogyaszthatja jó étvággyal.

Tehát, kibéleltük ezzel vagy azzal a tepsit, öntsük rá a fehérjés-kókuszos masszát. Lassú tűznél süssük kb. 15 percig, de inkább tűpróbáig.

A Krémbe való belevalók: 7 tojás sárgája, 1 zacskó vaníliás pudling, 2 dl tej, 2o dkg cukor, 2o dkg vaj

ezt többféleképpen készítheted. Például úgy, hogy elkevered a pudingot a 2 deci tejjel és a tojások sárgájával, majd állandóan kevergetve (lehetőleg vízgőz felett) sűrű krémmé főzöd. A cukrot jó habosra kevered a vajjal, majd hozzáadod a kihűtött sárgakrémet.

Én most nem így főztem a krémet, hanem emígy, de igazából teljesen mindegy. Legalábbis azt hiszem. Tehát most emígyen csináltam: Megfőztem a tejet a pudinggal. Kikevertem jó habosra a tojások sárgáit a cukorral, ebbe kevertem a még meleg pudingot. Újból visszatettem a tűzre az egészet, és tovább főztem, vigyázva, hogy ne forrjon újra. Ezután lehűtöttem. Habosra kevertem a vajat saját magával, majd hozzáadtam a kihűlt sárgakrémet. Hmmm? Miért csináltammost így, a fene se tudja, az első megoldás sokkal egyszerűbb. Mindegy.

Az akárhogy összerakott krémet ezután a kihűlt piskótára simítottam, akármilyen húsvéti maradékcsokit olvasztottam, majd jól meglocsoltam vele az egészet. Kis szeletekben kínáljuk. Esetleg pizsamában.

2 megjegyzés:

  1. A kisebbik lányod nem tudja mi a jó! Megoldható lenne, hogy az ő részét elküldjed nekem minden alkalommal, amikor csinálsz? Én nagyon szívesen megenném! :))

    VálaszTörlés