2011. április 16., szombat

LepkeFing az, kérem szépen! Beszéljünk magyarul! - ÉS LESZ EGY KÉRÉSEM IS

Nem készültem ma reggel bejegyzéssel, de Zita olyan értelmetlen kifejezésekkel nehezíti a reggelim megemésztését, mint "Marshmallow" meg "pillecukor", amikor van ennek a puha és légies édességnek szép és közismert neve is, ez pedig a  LEPKEFING. Így hívta a Barna Papám, tehát egészen biztosan ez a hivatalos megnevezése.

Lepkefinggal bevont lepke. Íze, szaga lepkefing.


Tehát ha MMF (MarshMallow Fondant) bevonót akarsz készíteni, csakis Lepkefingot használj.  És ne feledd, az eredetit keresd, aminek a zacskóján egy csinos kis pillangó eregeti szeleit!

ÉS AKKOR A KÉRÉSEM: Képet sajnos nem találtam a témában, ha valaki esetleg rendelkezik eredeti, lepkefingos zacskót ábrázoló képpel, ( neten talált is megteszi, úgyis aláírom, hogy nem saját ), kérem jelezze kommentben!

Csak ennyit akartam, ezek után megnézheted a Lepkefing tortabevonó készítésének pontos leírását. Mert a Zitás recept amúgy nagyon jó, ha megfelelő alapanyagot használsz hozzá.


Ps:

Én pedig így készítem: ( ha nincs lábosod az olvasztáshoz, vagy nincs kezed a gyúráshoz, ajánlom figyelmedbe )

15o gramm  lepkefingot egy műanyag tálban, 2 evőkanál vízzel  a mikróban alacsony fokozaton lágyulásig melegítek (a lepkefing lágyuljon, ne te!), hozzáadom a 33o g porcukrot és robotgéppel addig keverem, míg összeáll. Végül kézzel is átgyúrom ( ha neked éppen nincs ilyened, elhagyható), és kész. Így egy kicsit sem leszel ragacsos.

A lekpefing-fondant előnye a cukorbevonóval szemben, hogy pasztellszíneket további színező hozzáadása nélkül előállíthatunk. (természetesen ehhez színes lepkefingra lesz szükséged). Hátránya, hogy vaamivel drágább.
Ízteszt: nekem mindkettő  ( lepkefingos- és cukros bevonó ) bejön, feltéve ha elég vékonyra vannak nyújtva, és nem uralkodik a tortán az erősen édes bevonóíz. Több szállóvendégem azonban egyértelműen a cukorbevonóra szavazott.

Az én kifinomult ízlelőbimbóim szerint (meg szerintem is) a tortaköltemények és egyéb szobrok készítéséhez túl sok bevonót használnak a cukrász-szobrász- és festőművészek. Véleményünk szerint pedig egy torta feladata elsősorban, hogy finom legyen, a külalak csak a második helyen áll. Perszee ez csupán az én és a kifinomult bimbóm ostoba magánvéleménye, nyílván 99 százalékban az irigység beszél belőlünk, mert mi úgysem tudunk olyat. ( dehogynem!)

bejegyezte ÁghIca

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése