2011. április 28., csütörtök

Husvet utan vagyunk...tortak!!!!!!!!!!!!!!!!!

Eloszor is elmondom nektek,hogy osszesen a 2 tortaval dolgoztam kb 14 orat...tehat eleg sokat.Ugyhogy csak akkor alljatok neki,ha idotok meg energuatok engedi.A viragokat a hulye spine tortajara mar elore elkeszitettem,egy hettel elobb...
Nos tortak.
Csinaltam 4 tortat.Egy 18 centis piskotat,egy 28 centis piskotat,egy 36 centis piskotat meg egy 36 centis kakaos piskotat.








Ezek utan elvagtam 3 lapba a ket kisebbet es kettobe a nagyokat.A nagyokbol aztan sakktablat epitettem.






a krem:1 liter tejjel 3 csomag vanilias pudingot foztem,majd mikor kihult elkevertem rozsaszin etelszinezovel valamint fel kilo habosra vert vajjal.Cukor izles szerint mehet bele,en porcukrot hasznaltam.

A ket kisebb tortat tejszinnel es gesztenyevel toltottem.Habosra vertem a tejszint,azzal megkentem a ket also lapot,majd surun megszortam az atnyomott gesztenyemasszaval(ami magyarhonbol jott,mivel itt nincs)

eloszo bekenjuk tejszinhabbal,majd fel kilo cukorfondannal vonjuk be,es diszitjuk.

tejszinhabbal bevonjuk es egy kilo fondant nyujtunk ki a bevonasahoz.sajnos szakadt a fondan,ezert kellett feljavitani a viragokkal  hogy takarjuk a lukakat.lathatoak a szivoszalak,amik arra szolgalnak,hogy megtartsak a kisebb tortat a tetejen.


ezutan tejszinnel bevonjuk majd fel kilo (kb) fondannal vonjuk be a kisebbet,rahelyezzuk egy elozoleg a torta meretere vagott kartonra,es feltesszuk a nagyobb tortara,egy nyars segitsegevel alulrol stabilizaljuk.


diszitjuk ahogy nekunk vagy eppen a kiskorunak tetszik






Nagy melo volt,de megerte,lanyom mosolya mindenert karpotolt.


A szivoszalas megoldas tokeletesnek bizonyult,felvagas elott egy lapat segitsegevel leemeltuk a kisebb tortat.

3 megjegyzés:

  1. Nagyon szuper ez a torta, gratulálok hozzá! Jól megdolgoztatott, de ahogy mondtad is, a gyermekünk örömét látni, mindent megér.Megérdemelted a lányod mosolyát.
    Azt kérdezném, hogy a tündér figurákat készen vásároltad? És odaragasztottad valamivel?(Mert jó stabilan állnak.)És most mivel színezted a fondant?

    VálaszTörlés
  2. Ez a sakkos tésztamegoldás nekem új, le is koppintom, köszönettel.Szépek a torták!
    Hogy lehet ilyen formás betűket csinálni?

    VálaszTörlés
  3. Marisz,a tundereket muanyag palcikaval szurtam be,az aljukon volt egy lyuk,igy maradtak stabilan.Amugy gondolom eleg lett volna bevonni az aljukat cukortesztaval,es ugy keves vizzel feltapasztani.(vasaroltam oket)
    A betuket gyurmakiszuroval keszitettem,dirrekt ebbol a celbol vasaroltam.Joval olcsobban,mintha cukrszakellek boltban vettem volna meg:-)Zita

    VálaszTörlés