2011. április 5., kedd

Fagylalt

   Megérkezett a meleg, és vele együtt a fagyiszezon. Jó hír a fagyi- és GE-rajongóknak, hogy hamarosan jövök házilag kotyvasztott fagylaltjaimmal!
   Addig is néhány szó a témában.
   Házilag kotyvasztott fagylaltjaink előnye a vásárolt példányokkal szemben, hogy tudjuk, mit rakunk bele. Én például a málnafagylaltot málnával fogom színezni, nem pirostetűvel, csípős pirospaprikával vagy reszelt téglával. A pisztáciám valószínűleg nem lesz olyan szép élénkzöld, mint a leveli béka, talán mert nem teszek majd bele leveli békát. Gyanítom, kicsit sápadtabb fagyik lesznek a megszokottnál, de ízre biztosan legalább olyan jók. Vagy inkább jobbak.
    De hogy a hátrányokról is szót ejtsünk: hát, először is házi fagylaltjaim nem lesznek olyan szép élénk színűek, mint a boltiak. Talán mert én nem teszek majd beléjük pirostetűt és leveli békát. De erről már beszéltem az "előnyök" c. bekezdésben. Most nem utalok rá vissza linkkel, keressétek meg, pár sorral feljebb található. További hátrány, hogy kell hozzá egy fagyigép, és ez haggyán, de egy mixer is, sőt még a belevalókat is ki kell mérni, elő kell készíteni, össze kell kutyulni...már a gondolatába is belefáradtam! És van aki fagyigép nélkül áll mindennek neki!
 Ha jobban belegondolok, nem is olyan rosszak azok a levelibékás fagylaltok, na meg a pirostetűt tartalmazók sem. Megadják azt a kellemetes  levelibékebeli- és pirosbetűs ünnepi aromát!
Azt hiszem, még egyszer átgondolom én ezt, jövök-e házi készítésű fagylaltjaimmal!
Meglátjuk. Addig is olvassatok visszafelé egy kicsit.

Fagyi Babi néni cukrász- és fagylaltdájából
Te melyiket választanád?

7 megjegyzés:

  1. Egyértelmü hohy Icáét!Nem tehetek róla én már csak ilyen mazohista vagyok.
    Életem legeslegfinomabb fagylaltját tavaly ettem,San Gimignano-ban.
    ITT:http://www.gelateriadipiazza.com/english/master-gelato-maker.html
    Ha tehetitek menjetek el!!

    VálaszTörlés
  2. Szeretem olvasni az írásaitokat! :)
    Ja, és természetesen Ágh Ica fagyijából ennék...

    VálaszTörlés
  3. Cukik vagytok mindketten! :-)
    San Gimignano az egyik kedvenc helyem! Ha egyszer újra arra járok, a "szadimúzeum" előtt feltétlen megkóstolom a híres fagyit ;-)
    Csiperke,én is megkukkoltam a blogod, és nagyon fincsinek néz ki! :-)

    VálaszTörlés
  4. Agh Icam,varom a reciket!!!!!!amugy nekem van gepem,a baj csak az,hogy soha nem fer a tal a melyhutobe....illetve most igen,azt hiszem be is keszitem es meg foglak elozni :-)))zitad

    VálaszTörlés
  5. Bibi, én már betettem a jégakut! Bibibá! És holnap csakazért is ötkor kelek, hogy nekem hamarabb legyen kész!

    VálaszTörlés
  6. Csajok sajnálom hogy nem lehet "lájkolni" a megjegyzéseket és röhögös fejecskéket küldeni!

    VálaszTörlés