2011. április 7., csütörtök

VaníliaGagyi avagy Vaníliafagylalt vanília nélkül



Majdnem elfelejtettem, hogy tegnap ígértem egy vaníliafagyi receptet. Ma szembesültem vele, hogy igazi vaníliát nem tartalmaz, csak a nevében, ezért utólag elnézést kérek.

Hozzávalók:
2 tojássárga
1 tojás
125 ml cukor ( ja, én is néztem egy nagyot, hogy űrmértékben adta meg, de biztos nyomós oka van rá, úgyhogy meg ne próbálja valaki grammban kimérni! )
5 g vaníliáscukor ( nyílván ettől lesz vaníliás fagyi )
4oo ml zsíros tej
15o ml tejszín
5 g liszt

Megmondom őszintén, eléggé gyanakodva nézegettem a belevalókat tegnap, amikor bekevertem a krémet. Ennyi tojást! És a liszt! Már csak a zsemlemorzsa hiányzik, és hívhatnánk akár rántott fagylaltnak is! Mindegy, megígértem, megcsináltam.

Előkészületek:

Sok tojást tartalmazó fagylalt esetében nem csak a tojásrántotta effektus okozhat gondot. A tojás eleve egy problémás élelmiszernek minősülő petesejt. Fokozottan igaz ez fagyik esetében, amikbe gyakran nyersen kerül bele. Ott van a szalmonella-fertőzés, ami ellen sajnos még nem találtam fel semmilyen hatékony védekezési módot. Szerencsénkre azonban létezik egy másik, tipikusan tojásokat támadó betegség, a Zápság. Szerencséről beszélek, mert ennek megállapítására igen egyszerű és hatékony módszert fejlesztettek ki a szexuális problémákkal foglalkozó szakemberek. Először piskótasütés közben mélyültem el a témában, erről már beszéltem is, itt: Valami bűzlik!


Tennivalók Pozitív záptojás teszt esetén:


Ha bármelyik tojásunk gyanúba keveredik, dobjuk ki, majd végezzünk újabb tesztet, újabb tojásokon.


Miután elvégeztük az elvégzendőket, elkezdhetjük fagylalt kisütését.

A tojást, a sárgákat, a cukrot, a vaníliáscukrot, a lisztet fehéredésig keverjük. Közben a tejet felmelegítjük, nem szabad forralni! A meleg tejet a tojásos masszához adjuk, majd az egészet 1-2 percig melegítjük lassú tűzön. Nem szabad most sem felforralni! Ha becsomósodna, kicsit átkeverjük a robotgéppel vagy botmixerrel. 
Hűtőben egészen hidegre hűtjük. (én előző este készítettem el)
Ha hideg, hozzáadjuk a gyengén felvert tejszínt. Az egészet a fagylaltgépbe öntjük, 35-45 perc után kikapcsoljuk.


 Mélyhűtőben fagyasztjuk.
Mélyhűtőn kívül fogyasztjuk.

Vaníliát csak nevében és cukrában tartalmaz, ezért inkább Vanília Gagyi néven kínáljuk!

Mint látható, maga a készítés nem egy nagy ördöngősség...csak ezek a fránya tojások ne lennének! De sebaj, Zita most dobta fel a tojásmentes nutellás fagyi receptjét, hála neki és köszönet! Ha az előkészületek láttán egy életre elment a kedvetek a tojástól, ugorjatok át  IDE !





4 megjegyzés:

  1. ugyes vagy...es a fotok??

    VálaszTörlés
  2. Hmm...az a liszt....fagyiba...nemtom.Na de biztos jó ha ez van írva!

    VálaszTörlés
  3. Vica, ugye hogy gyanús a liszt? De végülis finom lett:)

    Zitám, olyan összetéveszthetetlen vagy, ezer névtelen között is kiszúrlak :)

    VálaszTörlés