2011. április 21., csütörtök

Tudom, hogy ronda!



Ismét sikerült minden hibát elkövetnem, amit egy torta készítésénél el lehet követni. Nem is részletezem. Nem kalapnak indult, hanem egyszerű csokitortának, cukorbevonót sem akartam használni, de elfogyott a csokiganém, így muszáj volt valamivel beborítani a rücskös felületet. Kár, hogy a rücsköket a bevonó még inkább kiemelte. Borzalom.
Ja, és mielőtt elfelejteném, az íze sem jó. Nagyon tömény, a kifinomult ízlelőbimbóim csak egy fél szeletet kértek. Receptet nem is adok. Na jó, azt azért elmondom, hogy sose töltsetek csokoládéganéval ( egyesek csokoládé ganache-nak hívják...szerintem a gané jobban érzékelteti a valóságot) tortát, ehetetlenül nehézzé teszi, még lekvárral is túl émelygős! Bleee!

Egy nappal később:

Mégsem bleee, mégis finom, csak (ahogy egy kommentben is írtam) fogyasztás előtt egy fél órával érdemes kivenni a hűtőből, hogy kicsit meglágyuljon a krém.
Úgyhogy akkor elárulom az én nagyon bonyolult ganéreceptemet.
 4oo gramm étcsokit vízgőzön felmelegítek 4 dl cukrozatlan tejszínnel, hagyon megdermedni, majd a piskótára kenem.
Én ezúttal legyező módra raktam össze a tortát, ami megintcsak nem az én találmányom, anyukám az egyik nagynénikémnél evett ilyet, gondoltam, én is kipróbálom. Úgy készül, hogy tepsiben vékony lapot sütsz, ezt olyan széles csíkokra vágod, amilyen magas csíkokat akarsz majd a tortában látni. Ja, süss két lap kerek piskótát is!
Kend meg savnya lekvárrall és krémmel az egyik kerek lapot.
Kend meg az első tésztacsíkot először savanykás lekvárral, majd a ganéddal, tekerd fel, mint egy csigát, kend jól össze a következő csíkodat, folytasd a tekerést, mintha mi sem történne, és így tovább, amíg van piskótacsíkod. Ha kész van a jó vastag csigád, tedd a krémmel megkent kerek piskótalap közepére. (nekem sajnos kisebb lett a csigám, mint a kerek lap, ha te is ilyen amatőr vagy, vágd le a felesleget a kerek piskótáról).
 A csiga tetejét is kend meg a lekvárral és a krémmel, tedd rá a másik kerek lapot. ( nekem értelem szerint ez is túl nagy volt, méretre vágtam).
 Vond be kívül is ganéval az egészet, illetve díszítsd ízlésed szerint.
Nekem nem volt már elegendő ganém, ezért került rá cukorbevonó, ami sajnos gané hiányában nagyon rücskös lett. Sajnos némi krém mindenképpen elengedhetetlen.

5 megjegyzés:

  1. nem ronda Ica,de a tanacsot megfogadom es nem fogok ganeval tolteni hetvegen:-)))szerintem cuki a tortad.

    VálaszTörlés
  2. Hm... Nekem tetszik a tortád! Lehet, hogy képen jobban mutat (bár nem hiszem), de én ezt nem neveztném rondának. Max. csak a borítás nem lett tökéletes, de ennyi.
    A belseje pedig egyeneszen szupi :)

    VálaszTörlés
  3. köszik!
    Ami, tényleg a borítás a csúnya, nem maradt alá elég "vakolatom", ezért nem lett sima:(

    amúgy mégis finom, csak a ganénak fogyasztás előtt kell legalább fél óra szobahőmérséklet. tegnap túl gyorsan nekiestünk:)

    ÁghIca

    VálaszTörlés
  4. Nekem tetszik! És egy fél szeletet én is megennék belőle. (legalább...)

    VálaszTörlés
  5. Na ebbol a ronda tortabol en is kernek egy szeletet...:)

    VálaszTörlés