2011. április 6., szerda

Fagylalt előzetesben


Tegnap félig-meddig megígértem, hogy ma fagyit készítek, aztán jött az Ita, hogy leelőzzön, mire teljesen szavamat adtam, hogy ötkor felkelek, és ha törik, ha szakad elsőnek sütöm meg a fagyit és fel is teszem a receptemet. Nem mintha bármiféle versengés vagy hasonló folyna kettőnk között. ( csak a Zita mindig meg akar előzni! ) De azért gyorsan ideteszem a képeket, mielőtt még...

Kehellyel és tölcsérrel egyelőre nem szolgálhatok, majd valamikor a hétvégén. Addig összekutyulok egy vaníliásat is.

Most pedig a recept.
Ugyebár tegnap a málna és leveli béka pisztácia fagylaltokról beszéltünk, következésképpen ma epreset csináltam, melyet szokásom szerint önmagával színeztem. Jelen esetben eperrel. Kicsit sápadt lett, ahogy vártuk, de PhotoScape segítségével bármilyen szín kikeverhető utólag is. Én most szándékosan nem festettem át, mert az csalásnak minősülő becsapás lenne részemről. De azért megmutatom, hogy színeznek mások. Így:

Balra: eperfagyi eperrel színezve. Jobbra PhotoScape ételfestéket tartalmazó eperfagyi.


A recept egyébként a fagyigéphez mellékelt könyvecskéből van, ami lehet, hogy ciki, de nekem ez jött be idáig a leginkább. Egyes receptek túl sok tejszínt írnak, amitől csak elvben lesz krémesebb a fagyi, a gyakorlatban fagyasztás után törik, mintha habcsók volna. A túl sok cukortól olyan lesz, mint a bolti fagyi. A túl sok tojástól rántottaízű. A túl sok epertől nem lenne ugyan rossz, de akkor már inkább szörbettről beszélünk. Majd ilyet is készítek a napokban Nektek. Vagyis magamnak.

Belevalók epeírzű, sápadt házifagyihoz:

2oo g eper ( minél érettebb és finomabb, annál jobb)
9o g cukor
1 tojássárgája
1 kanál citromlé ( húha, én elfelejtettem tenni bele )
225 ml zsíros tej
1oo ml habtejszín

Mosd meg az epret. Ha van turmixgéped, a tejszín kivételével tegyél bele mindent, jól turmixold össze. Ha nincs neked sem, akkor paszírozd át az epret, a tojást, a cukrot, a tejet, citromlét robotgéppel jól keverd ki, add hozzá a paszírozott epret. Verd fel a tejszínt joghurt állagúvá, majd keverd az epres masszába.
Kapcsold be a fagyigéped, öntsd bele a cuccot. 45 perc után kapcsold le a gépet, tedd a fadgyit egy tetszőleges műanyag dobozba, a fogyasztást legalább 3-4 óra fagyasztás előzze meg.

Holnap a vaníliás fagyi készítését ismertetem, valamikor a hét vége felé pedig a mogyorózásról, golyózásról, gombócolásról, kenésről és egyéb fagylaltdíszítési technikákról fogok pár szót ejteni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése